Yoga bij Carina

(Té) druk? Stress? Behoefte aan tijd voor jezelf?

Leren uit je hoofd te gaan en je lichaam te voelen?

Waarom Yoga bij Carina?

 

Je kent het waarschijnlijk wel; je bent (té) druk, je hebt – thuis en privé- veel bordjes in de lucht te houden, iedereen verwacht van alles van jou, misschien heb je al te veel stress en komt nauwelijks meer toe aan jezelf. 

 

Bij Yoga bij Carina creëer je een moment voor jezelf. Even tot rust komen, je onttrekken aan onze hectische maatschappij waarin van alles moet. Bovendien is Yoga bij Carina toegankelijk is voor iedereen: jong of oud, met of zonder klachten, wel of geen ervaring. Dus ook voor jou! Van Yoga bij Carina wordt jij een blij en gelukkig mens 😇❤️

 

Hatha Yoga

Ik geef Hatha Yoga. Hiermee ontwikkel je lenigheid, kracht, compassie en uithoudingsvermogen. Bovendien verbetert je ademhaling, coördinatie, concentratie en balans. En tot slot heel waardevol: het vermindert stress waardoor je drukte, werk, eigenlijk alles wat je veel energie kost makkelijker aankunt en relativeert. Door Hatha yoga neemt je bewustzijn toe en je wordt creatiever in denken en doen.

 

De Hatha Yoga die ik geef is volgens de Shivananda stijl. Dat betekent dat er altijd een vaste opbouw in mijn lessen zit. Zo gaat je lichaam na een paar weken houdingen herkennen en ga je zelf verschillen ervaren. We nemen altijd even de tijd om ‘aan te komen’ in een les. Dan gaan we een ademhalingsoefening doen. Gevolgd door de zonnegroet om je lichaam op te warmen, een buikspier- en armspieroefening en daarna verschillende yogahoudingen. Daar zitten soms uitdagende, pittige houdingen tussen. Maar ik zoek altijd naar balans tussen inspanning en ontspanning. En natuurlijk bepaal jij zelf tot hoever dat je wilt gaan. Ik neem je mee in al die houdingen en laat je bewust worden wat je allemaal voelt. Rust, balans en energie ervaren in je lichaam. En ontdekken dat ook jij nog steeds flexibel kan zijn. Zowel lichamelijk als geestelijk.  Door bewust met het lichaam, geest en de ademhaling bezig te zijn, wordt het lichaam gezonder.

 

Als afsluiting zit er altijd een eindontspanning in. En als ik aan het einde van de les alle deelnemers weer zie zitten met een hele ontspannen uitstraling op hun gezicht dan word ik heel blij en denk ik: hier doe ik het voor!

 

Evenwicht in alle lessen en dus ook in jezelf door:

aanspannen & loslaten

activiteit & ontspanning

inademing & uitademing

 

Niets zweverigs!

Of je nu beginner of gevorderde bent, lenig of juist helemaal niet. Dat maakt niet uit, yoga is écht voor iedereen! Maar je doet yoga voor jezelf. Dus er is geen sprake van prestatie of competitie. Je oefent op je eigen niveau en leert dit te accepteren en te waarderen. Niets zweverigs, alleen maar ‘quality time’ voor jezelf!

 

Sivananda Hatha Yoga

Volgens de Sivananda Hatha Yoga zijn er vijf 5 hulpbronnen waar je altijd en overal op terug kunt vallen

1.  De asanas (houdingen)

2.  De ademhaling

3.  Goede ontspanning

4.  Gezonde voeding

5.  Positief denken & meditatie.

 

Wat betekent yoga voor mij?

Alle 5 genoemde hulpbronnen geven mij -zowel in de yogales als in het dagelijkse leven- in meer of mindere mate een houvast. Voor mij is yoga vooral thuiskomen bij mezelf, bewustwording, rust, balans en energie ervaren in mijn lichaam en ontdekken dat ik nog steeds flexibel kan zijn. Zowel lichamelijk als geestelijk.

 

Wat betekent yoga voor jou?

Wil je dit ontdekken dan zie ik je graag in een van mijn lessen?